Sunday 6 March 2011

papaku dengan handphone2nya....

huhu..papa aku yang up to date.. xde la cam ayah orang laen mcam Dato'2 or Tan Sri2 tu.. tapi memang papa aku ni suka ikut perkembangan.. handphone la misalnya... kalah la anak2 dia..hahaha... mase 1st dia guna handphone dulu, kebanyakan orang tak guna lagi.. area kawasan rumah aku ni papa la yang 1st..(setahu aku la).. handphone pertama yang ada arial tu, yang besar gedabak (buleh wak mekong anying..huhu).. tak tahu la model ape tapi yang lame..

lebih kurang macam ni la rupanya..huhu

pas tu papa beli yang lipat punya.. jenama Motorola kot tapi still ada arial bila nak guna...hehehe

haa...macam ni.. tapi rasenye ni yang baru punya.. yang papa aku punya dulu lain skit kot.. dulu takde simcard..guna kad macam ring-ring card tu.. aku penah nak terjahanamkan (erk..ayat ape tu) handphone tu sebab aku buka kad tu tapi tak reti nak masukkan balik.. masukkan terbalik plak.. ape lagi kena bambu la..huhu.. lepas tu baru papa guna Nokia.. mase tu Nokia 3310 (tiga tiga sekupang).huhuhu...

Nokia 3310 yang tahan lasak...brape kali cium lantai tapi masih berfungsi...

lame jugak la papa guna handphone ni..yang pastinya start guna fon ni, papa dah tak tukar nombor dah.. dah lapan tahun rasenya dia guna nombor tu sampai sekarang.. tak penah guna topup..bayar bil.. selepas tu dia setia pada Nokia... dah jemu dengan 3310, papa beli Nokia 2100..maju skit..huhu

huhu..tapi warna biru..

handphone ni dia guna kejap je pas ru dia bagi mama guna... seingat aku dia tak pernah jual handphone, still guna atau simpan sampai da tak boleh nak guna..hahaha... tak sampai setengah tahun papa beli Nokia 3100 plak..yang ni ade la kaler skit...

papa punya kaler putih...

nak dijadikan cerita, satu hari ada pencuri masuk rumah.. xde sape2 pun sedar akan kejadian itu.. bangun pagi papa panggil semua keluar n tanya pasal handphone.. Nokia 2100 n Nokia 3100 lesap begitu sahaja.. tapi tak sampai sehari pun kehilangan dua handphone tu, papa da dapat pengganti iaitu Nokia 3200...

ni la Nokia 3200 tu tapi yang ni pun kejap je..

lepas tu papa aku beli Nokia 6882i...canggih skit ade camera... handphone ni papa bagi kat mama n mama guna sampai sekarang.. mama tak minat sangat pasal ni...dia guna je ape yang papa bagi..luv u lah mama..

mama punya warna grey..ada sampai sekarang..

lepas tu papa guna Nokia 6600i (ala yang korang panggil Nokia sabun tu).. yang tu lame jugak papa guna..

 Nokia 6600 (Nokia sabun)..

haha...lepas tu ada lagi yang ditukar.. semua gara-gara aku nak beli handphone.. aku cari model  Nokia 3230.. pegi la kedai fon kat pasir puteh.. dapat la nokia 3230 tu... 1st fon beli guna duit sendiri..(duit biasiswa matrikulasi, pengguna tak berhemah)..

merah tu aku punya..fon ni memang best.. muzik best, camera best...sayang gile fon ni....


mase pilih fon tu, papa aku berkenan ngan satu handphone ni... ala...dia buat dah.. dia tilik fon tu, mintak pegang la macam2.. aku agak mesti dia beli punya la.. tapi dia tak ambik pun.. malam tu tengah aku duk belek fon baru aku, papa balik dengan satu beg plastik.. aku serbu n tengok2....

dia bawak balik N76 la....terus beli..fresh dari kedai... apa nak jadi la... tapi serius cantik...


lepas handphone mi ade lagi....dia bawak balik E71 plak.. masa tu baru je dikeluarkan..memang cepat papa aku sambar fon tu...tak nak ketinggalan..huhu..

tapi fon ni sudah di tangan adik aku yang nombor 3..baru nak mintak dia dah kebas...melepas..

haha...yang ditunggu2... bosan yang macam ni dia beli Blackberry Bold plak...mase tu tak femes lagi fon ni... apa lagi online memanjang la...hahaha...

cayalah papa aku....hahaha..

tapi tak disangka-sangka, aku balik kali ni ade lagi kejutan..baru tadi aku ternampak.. comey je atas rak tu..warna biru..bentuk macam mainan..

aku tanya "gapo ni pa?"
papa jawab "gapo gapo?"

dengan tiba-tiba aku ambik n buka....

handphone baru lagiiiiiiii.....OMG.....

sempat aku snap 2gambar aku..hahahaha...comey gile fon ni..kecik je cam tuan die.... aku tanya brapa harga.. papa cakap 600hengget jerk.. ape lagi..
"pa, beli ko ore sooooo...doh la E71 buleh ko pipi doh"..
papa jawab "kakak ado gaji doh, beli sendiri"
"gaji tahun depe la paaa..."
aku deal ngan papa, bayar 50-50..haha sorang 300hengget.. perasan je la...tak tahu la dapat ke tak... comey gile X5 tue... nak jugaaaaakkkk.....

ni la harta kesayangan papa aku sekarang ni... lepas ni tak tahu la ape lagi yang bakal menyusul...papa aku memang best...mintak2 la dapat.. pa beli laaa....siye ko kakak guna handphone jah.. nok dengar lagu tokleh, nok ambik gamba tokleh.. jahanam Sony Erricsson W910i.. aku beli dengan duit hasil aku simpan main kut.. muzik n pic memang best tapi tak sampai 2tahun rosak....geram tol...

hitam tu aku punya...sebab handphone bangang ni la aku guna yang sekarang ni...

kelebihannya pada waktu malam, gelap.. ade lampu bleh suluh..hahaha

sekian kisah papaku dengan handphonnya...

wassalam...

2 comments:

  1. da..update2 ..
    mace ak dulu....mulo2 wat belog,sari tuh 2 3 kali updte ..
    loni..mlas hangit..haha

    ReplyDelete
  2. aku maso duk dumoh ni la nak update nyo...dea balik kolej gak mno ado brukben.. doh la pah ni praktikal...hahahaha

    ReplyDelete